mandag 13. juni 2011

Nattlige sysler...

Av en eller annen grunn har jeg det med å tro at jeg har bedre tid enn jeg egentlig har, - eller i alle fall at jeg skal få gjort langt flere ting på kort tid, enn det jeg i virkeligheten klarer... Og at jeg etter å ha gått på smell etter smell aldri lærer, er i grunnen ganske utrolig.

Eldstejenta mi hadde skoleavslutning med 1. klasse, og jeg hadde lovet henne en ny kjole. I hodet mitt var det selsagt ikke noe problem i det hele tatt og både få den ferdig, sy en lik til lillesøster, og samtidig sy en ny kjole til meg.

Men planlegging og detaljer er en stor del av prosessen, og for meg tar det som regel like lang, om ikke lenger, tid enn selve syingen...
Det ble én ny kjole til avslutningen, og siste søm ble sydd en halv time før avslutningen startet.

Lillesøster syntes det hele var utrolig urettferdig, så jeg måtte love å sy en helt lik til henne til bursdagen vi skulle i dagen etter, noe som resulterte i enda en natt med veldig lite søvn...

Mønster er et lettere modifisert japansk mønster. Liker urolig godt denne typen lommer, så disse blir det nok flere av ;-)

1 kommentarer:

fabelblå sa...

Kjenner godt til det å alltid tru ein har betre tid enn ein eigentleg har :D
Men kjolen vart veldig flott, utruleg fin på!

 
Designed by Simply Fabulous Blogger Templates