torsdag 5. januar 2012

Juleklær ble nyttårsklær!

I år, som i fjor, hadde jeg store planer om å sy juleklær til mine søte små. Jeg var tidlig ute med å finne både mønster og stoff jeg ville bruke. Tanken var at ungene skulle ha forskjellige klær, men i samme stoff. Favoritt-ullstoffet i butikken ble raskt plukket ut. Det passet supert til fest og var akkurat passe varmt til desember uten å bli for tykt ;)

Jeg tegnet mønstrene i november og klippet alt stoffet tidlig i desember, men av en eller annen grunn ble det likevel ikke nok ledig tid mellom juleavslutninger, butikk og juleforberedelser til å få klærne ferdig tidsnok til jul. Neste år tror jeg jammen jeg skal begynne på juleklærne rett etter sommerferien ;)

Det ble noen ledige øyeblikk i romjula, tross en god del juleselskap, så på Nyttårsfesten kunne alle fire endelig kles opp i nye klær!


Fotoapparatet ble desverre liggene igjen hjemme på nyttår, så det ble ingen bilder av ungene med finstasen på. Men neste gang de brukes, som sikkert blir i en bursdag ganske snart, skal jeg nok få knipset litt...

Mønster til kjolene er fra det japanske bladet "Sweet girls clothes", og mønster til knickersen og vesten er begge hentet fra et annet japansk syblad som heter "Stylish Girls clothes". Begge disse bladene har utrolig mange andre flotte mønster også, og de kan kjøpes hos Pomadour24

2 kommentarer:

Hamaka sa...

Knall fine sett alle sammen! Kult med en matchende gjeng:)

Hege sa...

Takk Vennen! Ble i grunnen ganske gødt førnøyd selv også, spesielt med knickersen til Lille Storebror!

 
Designed by Simply Fabulous Blogger Templates