torsdag 12. januar 2012

Klädskolan - mønsterkonstruksjon!

Jeg har lenge hatt et ønske om å lage egne mønster til klærne jeg syr. Jeg har kjøpt utallige bøker om emnet, og mange av dem er svært nyttige. (Kommer nok et innlegg om flere av dem også etter hvert)...
Men, ettersom jeg er av den sorten som trives på skolen, har jeg vært på jakt etter et sted som tilbyr undervisning i mønsterkonstruksjon. Det har vist seg å være veldig vanskelig, i alle fall på disse kanter av landet.

For et halvt år siden (ca) oppdaget jeg Klädskolan som tilbyr kurs i både søm og mønsterkonstruksjon. Skolen, som ble startet som postordre i 1959 er grundig og lett forståelig (om enn på svensk). I 2002 ble leksjonene lagt på nettet, og jeg må bare få si at jeg både koser meg og lærer utrolig mye!
Kan absoultt anbefales om du ønsker lære mønsterkonstruksjon ;)


0 kommentarer:

 
Designed by Simply Fabulous Blogger Templates